Danske Museers Efteruddannelse

Danske Museers Efteruddannelse tilbyder en lang række kurser til ledere og medarbejdere på de danske museer. Vi udvikler både fagspecifikke og mere generelle kurser, men altid med afsæt i museernes virke.

Du kan læse om kurserne og tilmelde dig på siden kurser og arrangementer.

Du kan også tilmelde dig vores nyhedsbrev og få besked om præcis de kurser, der interesserer dig.

Hvilke kurser?

Vi udbyder kurser inden for følgende kategorier:

• Administration og ledelse
  • Bevaring/konservering
  • Formidling/kommunikation
  • Forskning
  • Grøn omstilling
  • Museumslovens kap. 8
  • Samling/registrering/indsamling

Mangler du et kursus? Skriv til os med idéer og ønsker på ida@dkmuseer.dk.

Hvem kan deltage på kurserne?

Vi udbyder løbende kurser for alle typer af medarbejdere på museerne.

Kurserne er specifikt målrettet museer. Vi anbefaler derfor, at du som deltager er ansat ved eller har tilknytning til et museum for at få det fulde udbytte.

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du er i målgruppen for et kursus, er du velkommen til at kontakte os.

Skræddersyede kurser

Hvis en gruppe medarbejdere fra jeres museum har brug for kompetenceudvikling inden for et særligt område, hjælper vi med at udvikle et kursus, der passer til jeres behov. Læs mere her.

Danske Museers Efteruddannelse er støttet af Slots- og Kulturstyrelsen.