By og Lands pulje: ‘Samlingskraft’ kan søges

By og Land Danmark udbyder i samarbejde med Realdania puljen ‘Samlingskraft – sammen om steder vi holder af’. Puljen kan være aktuel for museumsforeninger og andre frivillige grupper i tilknytning til lokale museer. Målet er at støtte arrangementer, der sætter fokus på bygningskultur, bæredygtighed og lokale fællesskaber i deres nærområde.

Mange kender ikke de særlige bygninger og steder i deres lokalområde, og det vil puljen Samlingskraft’ være med til at råde bod på ved at støtte arrangementer, der sætter fokus på netop lokal bygningskultur og fællesskab.

Pulje for frivillige grupper og foreninger

Puljen kan søges af frivillige grupper og foreninger, som ønsker at bidrage til at formidle historier om den særlige bygnings- og landskabskultur i deres nabolag.

• Der kan søges op til 25.000 kr. til et arrangement.
  • Arrangementerne skal være drevet af frivillige kræfter.
  • Ansøgningsfrist 16. august kl. 12.00

By og Land Danmark er landsforening for bygnings- og landskabskultur.

Læs mere om pulje og ansøgningskriterier

Foto ©Steffen Stamp. Fotografiet er fra Samlingskraftarrangementet ’Bæredygtig Byggeskik for borgere og bindingsværk på Ærø’ arrangeret i samarbejde mellem Netværk for bindingsværk, Byhistorisk forening i Ærøskøbing, Creutz Boghandel, Ærø Turist og Erhverv, Foreningen Søbygård.

21/06/2023