Efterårsmøde i Netværk for Frivilligkoordinatorer

Frivillighed kommer ikke af sig selv

Museerne har en lang tradition for brug af frivillige, men området vokser og nye frivillige stiller nye krav.
Hvad motiverer folk til at blive frivillige? Og hvordan understøtter vi bedst arbejdet med frivillige?

Henrik Pahus, lektor og forsker i events og frivillighed, Erhvervsakademi Dania, Randers, har forsket i området i en årrække og giver os en spændende indføring i hans resultater.

Henrik Pahus vil fortælle om resultaterne af hans seneste forskning indenfor Generation Z og deres holdning til frivillighed. Fokus er specielt hvad der motiverer/demotiverer Generation Z til at blive frivillige.

Undervejs vil der være god tid til at diskutere det aktuelle emne, udveksle erfaringer og netværke.

Mødet er for alle, der arbejder med koordinering af frivillige.

9.30: Morgenkaffe og registrering
10.30: Oplæg ved Henrik Pahuus, lektor og forsker i events og frivillighed, Erhvervsakademi Dania, Randers
12.00: Frokost
12.30: ERFA med minioplæg og diskussion
Vil du lave et kort oplæg, så skriv til pela@museumssalling.dk
14.00: Eftermiddagskaffe
14.30: Introduktion til Væksthusene
og mulighed for netværk
15.30: Tak for i dag

Dato: 2. november 2023

Sted: Science Museerne, Væksthusene, Peter Holms vej 10A, 8000 Aarhus C.
Parkering på Poppelpladsen, Peter Holms vej, 8000 Aarhus C

Dato: