Koordinator til Frilandsmuseet

Ansøgningsfrist: 02-02-2024

Frilandsmuseet søger en koordinator til deres team af museumshåndværkere.

Frilandsmuseet er en enhed under Nationalmuseets afdeling Museer & Slotte og består af Frilandsmuseet i Lyngby, og Søfart & Maritime Håndværk med dertilhørende træskibsværft på havnen i Holbæk.

Frilandsmuseet er placeret i Lyngby, hvor de første bygninger blev flyttet til for mere end 100 år siden. I dag vedligeholder vi rundt regnet 50 bygningsanlæg og et areal på 75 tønder land. Vi har et stort fokus på vores gæster og på at give dem en god oplevelse på museet. Det gør vi ved at inddrage dem, hvor det er muligt og ved at lave en masse sjove og lærerige aktiviteter. Det er et moderne, kundeorienteret museum, der sætter publikum først og leverer professionel service på alle niveauer.

Arbejdsområde

Frilandsmuseets håndværkergruppe består af murere, malere, tømrere og tækkere, i alt 15 medarbejdere. Du skal referere til Frilandsmuseets driftsleder og er organiseret i gruppen museumsdrift, som udover museumshåndværkere også består af gartnere, dyrepassere, serviceafdeling og tegnestue. Frilandsmuseets arkitekt vil desuden fungere som din sparringspartner.

Den primære opgave er at understøtte håndværkergruppen i restaureringsarbejder på museumsbygningerne. Dette sker ved – i dialog med museets håndværkere – at beskrive, prioritere og planlægge, samt ind imellem at medvirke til udførelsen af restaureringsarbejder.

Kvalifikationer

Ved besættelse af stillingen vil vi lægge vægt på, at du:

• er uddannet arkitekt eller bygningskonstruktør
  • flere års erfaring som udførende håndværker
  • har erfaring med fredede eller bevaringsværdige bygninger
  • har erfaring med AutoCad, Excel og evt. MS Project
  • trives med mange opgaver og mange berøringsflader
  • kan strukturere og gennemføre egne projekter
  • har gode samarbejdsevner

Løn- og ansættelsesvilkår

Arbejdsstedet er Frilandsmuseet i Lyngby. Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer pr. uge. Vi har flekstid. Aften- og weekendarbejde kan forekomme. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst for akademikere i staten.

Nationalmuseet skal have mulighed for at vurdere en straffeattest til privat brug og en børneattest inden ansættelsen.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Ansøgning

Nationalmuseet arbejder aktivt for fremme af ligestillingen blandt medarbejderne og opfordrer derfor alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Skriftlig ansøgning sendes via vort elektroniske rekrutteringssystem på vores hjemmeside www.natmus.dk/job og skal være museet i hænde senest fredag den 2. februar 2024.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til driftsleder Line Mølgaard Doulgerof på telefon 4120 6405 eller mail: ldo@natmus.dk, eller arkitekt Morten Kvist Jensen 4120 6409 eller mail mkv@natmus.dk

Nationalmuseet er Danmarks kulturhistoriske hovedmuseum og et statsmuseum under Kulturministeriet. Nationalmuseet styrker historiebevidsthed og medborgerskab ved at belyse Danmarks og verdens kulturer og deres indbyrdes afhængighed. Ca. 655 medarbejdere er fordelt på 4 afdelinger: Forskning, Samling og Bevaring, Museer og Slotte, Nationalmuseet København samt Drift og Administration. Se mere om Nationalmuseet på www.natmus.dk

Søg stillingen

17/01/2024