Østfyns Museer søger en regnskabsassistent

Ansøgningsfrist: 15-03-2024

Er du klar til nye udfordringer i en spændende organisation med mulighed for at præge opgaverne og udvikle dine kompetencer?

Velkommen til Østfyns Museer

Østfyns Museer er et statsanerkendt museum med tre faglige afdelinger inden for henholdsvis kulturhistorie, kunst og arkæologi med fyrtårnene Johannes Larsen Museet, Vikingemuseet Ladby og Nyborg Slot. Hertil kommer en række mindre udstillingssteder samt en fællesadministration i Kerteminde, hvor du vil være tilknyttet. Museets ansvarsområde dækker Nyborg og Kerteminde kommune. Museet har ca. 50 årsværk fordelt på omkring 100 medarbejdere.

Primære arbejdsopgaver

Dine primære arbejdsopgaver vil være håndtering af bilag, fakturering, diverse løbende opfølgninger og afstemninger, deltage i månedsafslutning og årsregnskab samt diverse ad hoc- opgaver i økonomifunktionen.

Derudover vil du bidrage ved administrationen af Kerteminde Museumsforening, dvs. vedligeholdelse af medlemskartoteket, opkrævning af kontingenter, regnskabsaflæggelse mv.

Kandidaten

De klassiske regnskabsdiscipliner skal være på plads, og vi forventer, du har kendskab til mange af opgaverne inden for bogholderi. Den ideelle kandidat kan være nyuddannet eller have nogle års erfaring samt en relevant regnskabsmæssig uddannelse. Du er rutineret bruger af Office-pakken og gerne superbruger i Excel. Erfaring med lønadministration vil være en fordel, men ikke et krav.

Du besidder et godt humør og har en positiv tilgang til både opgaver og kollegaer. Du er nysgerrig, analytisk, omhyggelig og har flair for tal. Du er pligtopfyldende og en afslutter, der sørger for, at opgaverne leveres korrekt og til tiden.

Vi tilbyder

En flad organisationsstruktur, et godt arbejdsmiljø med høj trivsel og hvor relationen til kollegerne prioriteres højt.

En spændende og varieret arbejdsdag med en bred kontaktflade til hele organisationen, Kerteminde Museumsforening, foreningsmedlemmer og eksterne samarbejdspartnere

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer og ansættelsesvilkår følger overenskomsten mellem KL og HK.
Dit arbejdssted er Fællesadministrationen, Strandgade 7, 5300 Kerteminde. Løn efter kvalifikationer.

Tiltrædelse 1. maj eller snarest derefter.

Interesseret

Ansøgningsfrist 15. marts. Første samtalerunde 19. marts og evt. anden samtalerunde 25. marts. Der vil efter aftale blive indhentet referencer mellem første og anden samtale.

Du kan finde mere information på www.ostfynsmuseer.dk Ved spørgsmål kan du kontakte leder af Fællesadministration Peter Nimann på tlf. 21806849. Send din ansøgning og CV til ostfynsmuseer@ostfynsmuseer.dk

23/02/2024