Publikumsvært til Frilandsmuseet

Ansøgningsfrist: 20-03-2024

Publikumsvært med pædagogisk baggrund.

Nationalmuseet søger en kompetent og energisk medarbejder, der kan indgå i Publikumsoplevelsesteamet på Frilandsmuseet. Du skal blandt andet være med til at modtage og introducere gæster og institutionerne til Frøsnapperbyens mange muligheder.

Frilandsmuseet er en enhed under Nationalmuseets afdeling Museer & Slotte og er placeret i Kgs. Lyngby nord for København. Museet har 50-100 medarbejdere i mange faggrupper afhængigt af, om det er højsæson eller lavsæson samt omkring 150 frivillige, der er organiseret i laug. Det er et moderne, kundeorienteret museum, der sætter publikum først og leverer professionel service på alle niveauer.

Arbejdsopgaver

De primære arbejdsopgaver er, at:

• Modtage gæster og daginstitutionsgrupper i Frøsnapperbyen
  • På underholdende og pædagogisk måde lave fx rammelege og sanglege med gæsterne
  • Drifte og reetablere legeområder i løbet af dagen samt sidst på dagen
  • Være med til at udvikle større og mindre events og aktiviteter i Frøsnapperbyen året rundt
  • Fungere som vært og ”site manager” i Frøsnapperbyen
  • Være med til andre formidlingstiltag på museet

Kvalifikationer

Din uddannelsesmæssige baggrund kan være pædagog eller tilsvarende.

Vi vil endvidere lægge vægt på, at du:

• Har erfaring med at arbejde med børn og daginstitutioner, herunder med bevægelse og musik
  • Har lyst til at lege hver dag med familier og daginstitutioner
  • Ser muligheder og tænker ud af boksen
  • Kan tænke kreativt og lave aktiviteter på en underholdende og pædagogisk måde
  • Har erfaring fra lignende arbejde, gerne på en kulturinstitution
  • Kan arbejde selvstændigt, men også samarbejde med mange forskellige personalegrupper
  • Interesserer dig for kultur

Ansættelsesvilkår

Arbejdsstedet er Frilandsmuseet i Kgs. Lyngby. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Weekendarbejde må påregnes. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til individuel kontrakt.

Nationalmuseet skal have mulighed for at vurdere en børneattest inden ansættelsen.

Stillingen ønskes besat med virkning fra den 1. maj 2024 eller snarest derefter.

Ansøgning

Nationalmuseet arbejder aktivt for ligestilling blandt medarbejderne og opfordrer derfor alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Skriftlig ansøgning sendes via vores elektroniske rekrutteringssystem på vores hjemmeside www.natmus.dk og skal være museet i hænde senest onsdag den 20. marts 2024.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til leder af Publikumsoplevelser Peter Darger på tlf. 4120 6410 eller mail: pdr@natmus.dk eller eventkoordinator Laura Enstrøm 41220 6269 eller mail: lme@natmus.dk (begge træffes bedst på hverdage mellem 9-10).

Søg stillingen

06/03/2024