Undervisningsansvarlig til Østsjællands Museum

Ansøgningsfrist: 09-06-2024

Østsjællands Museum søger dig, der brænder for at undervise og vil sikre deres formidlingstilbud til børn og unge i geologi og koldkrigshistorie på to af Danmarks mest unikke attraktioner!

Østsjællands Museum består af Kulturmuseum Øst, Geomuseum Faxe samt Koldkrigsmuseum Stevnsfort, og vi har igangsat et større udviklingsarbejde over den næste årrække, der bl.a. handler om en generel fornyelse af vores besøgsattraktioner.

Og på disse steder udbyder vi undervisningsforløb til folkeskoler samt uddannelsesinstitutioner, hvor forløbene bidrager til at styrke børn og unges forståelse for geologi og historie.

I rollen kommer du til at arbejde med vores allerede velfungerende og godt anvendte undervisningstilbud til børn og unge. Undervisningen er praktisk og griber den naturlige autenticitet – det vil sige, at forløbene foregår ved ture ned i Faxe Kalkbrud og 18 meter under jorden i undergrunden på Koldkrigsmuseum Stevnsfort.

Som ansvarlig for skoletjenesten vil dine primære opgaver være:

• Planlægning og gennemførelse af museets undervisningsforløb på museets lokationer. Du skal derfor være bekvem ved skiftende udendørs undervisningsmiljøer.
  • Du har også ansvaret for kontakten til lærere og pædagoger, herunder varetagelse af bookinger samt ajourføring af vores bookingsystem.
  • Udover de almindelige forløb vil du ligeledes skulle arbejde med udvikling af særligt tilrettelagte undervisningsforløb, partnerskabsaftaler med andre typer af uddannelsesinstitutioner og organisationer.
  • Du har også ansvaret for den daglige drift, herunder afrapportering, statistik, kommunikation samt indkøb. Du refererer direkte til direktøren for museet.

Derudover lægger vi vægt på, at du har:

• Praktisk erfaring med gennemførelse af læringsaktiviteter for elever i folkeskolen eller uddannelsesinstitutioner
  • At du er læreruddannet eller lignende og med stor interesse for historie og naturfag
  • Lyst til at undervise og møde mange forskellige børn og unge
  • Høje ambitioner for børns og unges møde med kulturarv, historie og geologi
  • Let ved at kommunikere og samarbejde, både på tværs af museets fagligheder, men også med vores eksterne samarbejdspartnere
  • En fleksibel tilgang til undervisningssituationen og evnen til at differentiere og målrette undervisningen til den enkelte klasse/gruppe fra gang til gang

Vil du være en del af temaet bag Østsjællands Museum? Kan du se dig selv i rollen som ansvarlig for undervisningen på Østsjællands Museum? Så send omgående din ansøgning til os. Østsjællands Museum ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Ansøgning

Ansøgningsfrist: Søndag d. 9. juni 2024 kl. 23.59.

Ansættelsessamtaler: 1. runde uge 24 & 2. runde uge 25.

Stillingen ønskes besat: Pr. 1. august 2024 eller snarest derefter.

Har du konkrete spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Thorbjørn Kolbo på tlf. 2216 3635 eller museumsdirektør Kasper Renström Østervig på tlf. 2051 7720.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Søg stillingen

20/05/2024