Leder til Historisk Afdeling hos Grundfos

Ansøgningsfrist: 01-07-2024

Brænder du for at bevare og formidle historie? Hos Grundfos har du en spændende mulighed for at sætte dit præg på fortællingen om en virksomhed, der siden produktionen af sin første pumpe i 1945, har udviklet sig til at være en af verdens førende virksomheder inden for pumpeindustrien. Har du lederegenskaber og din historiske viden på plads – så er det måske dig, vi leder efter!

Da den nuværende leder går på pension, søger Grundfos en ny leder til Historisk Afdeling. Du får ansvaret for et personale, der består af en museumsinspektør, tre arkivarer, en assistent og tre studentermedarbejdere. Til afdelingen er der tilknyttet tre museer i Bjerringbro, et genstandsmagasin og arkivrum, som du vil få det overordnet ansvar for. Afdelingen tilstræber at være den bedste og mest professionelle historiske afdeling blandt andre tilsvarende afdelinger i såvel store danske som udenlandske selskaber.

Historisk Afdeling, som er Grundfos’ hukommelse og bærer af dens kultur, bidrager til identitetsskabelse samt opretholdelse af koncernens værdigrundlag. Afdelingen understøtter centrale funktioner i Grundfos som besøg, public relations, onboarding, employer branding, kommunikation mv.

Formidlingen foregår gennem udstillinger, rundvisninger, artikler, sociale medier, foredrag og besvarelse af løbende forespørgsler. Så du vil opleve en bred vifte af forskellige opgaver og en alsidig arbejdsdag.

Mere konkret vil dine opgaver være:

• Projektledelse af flere årlige projekter – udstillinger, rundvisninger, indsamlinger, research mv.
  • Udvikling og implementering af strategier og processer relateret til Historisk Afdeling
  • Overordnet ansvar for indsamling, dokumentation og formidling
  • Professionel sparring og udvikling af dit team samt sikre god medarbejdertrivsel
  • Placere Historisk Afdeling centralt i Grundfos aktuelle dagsorden
  • Garanti for højt serviceniveau
  • Budget- og økonomiansvar

Din baggrund:

Vi forestiller os, at du har:

• En uddannelse som historiker eller tilsvarende arkiv- og museumsrelevant uddannelse
  • Interesse og erfaring i ledelse af personale og projekter
  • Politisk forståelse og god til at agere i større organisationer
  • Erfaring med indsamling, opbevaring og dokumentation
  • Faglig interesse og erfaring med erhvervs-, industri- og teknologihistorie, såvel forskningsmæssigt som formidlingsmæssigt

Vi søger en leder, der kan:

• Tage ejerskab over en engageret og levende afdeling
  • Bringe Grundfos’ historie i spil såvel eksternt som internt
  • Sikre løbende strategisk tilpasning til Grundfos’ udvikling
  • Videreudvikle afdelingens profil
  • Agere i en global virksomhed
  • Øge den historiske bevidsthed blandt medarbejdere og skabe forståelse for Grundfos’ værdier

Dine medarbejderfordele

Hos Grundfos er det vores mission at støtte dig med din udvikling, så du kan leve op til dit fulde potentiale både karrieremæssigt og personligt. Vi arbejder ud fra vores six core values, og du vil opleve at dine idéer vil blive budt velkommen og kan være med til at skabe en forandring overalt lige fra lokale projekter til store globalt rettede projekter. Du vil møde kolleger fra hele verden både i din hverdag og når du samarbejder tværkulturelt og udvider din kulturelle horisont.

Vi tilbyder desuden:

• Fleksible arbejdstider og et væld af personalegoder og rabatter
  • Adgang til sundheds- og hobbyaktiviteter, inklusive fitnesscenter, sportsfaciliteter, fritidsklubber og diverse arrangementer
  • Adgang til interne lærings- og uddannelsesplatforme samt gode muligheder for personlig- og faglig udvikling

Yderligere information

Har du spørgsmål eller ønsker at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte nuværende leder Flemming Petersen (flpetersen@grundfos.com) eller Director, Corporate Guest Services Mette Kirkegaard Lysdahl (mklysdahl@grundfos.com)

Lyder ovenstående interessant, så send din ansøgning og dit CV i dag eller senest den 1. juli 2024 ved at klikke på “Søg denne stilling”. Vi forventer at afholde samtaler i uge 33.

Vi ser frem til at høre fra dig.

For at dykke dybere ned i Grundfos universet, følg os på LinkedIn eller Youtube, og lær nogle af dine nye kolleger at kende, og find ud af hvorfor de kan lide at arbejde hos Grundfos, se mere her: Meet our people

Om Grundfos

Grundfos er en af ​​verdens førende virksomheder inden for vandteknologi med mere end 19.000 medarbejdere i 60+ lande verden over. Vores kompetencer forpligter os til at pionere løsninger, der kan afhjælpe verdens vand- og klimaudfordringer og forbedre livskavliteten for mennesker. Vi tør gøre ting, som andre ikke kan eller tør gøre, da vi mener, at innovation ikke kun er en forretningsmulighed, men en forpligtelse. Og det, der virkelig betyder noget for os, er ikke kortsigtet profit, men den værdi, vi skaber. Ved at blive en del af vores stærke samennhold, kan du også drive  forandring uanset din rolle.

Et inkluderende team

Hvis dette job ser spændende ud, og hvis du med dine evner kan bidrage til vores formål, må du endelig sende din ansøgning. Alle professionelle mennesker er velkomne hos os, uanset din baggrund og uanset hvordan du identificerer dig.

Søg stillingen

06/06/2024