Samlingsmedarbejder til Danmarks Jernbanemuseum

Danmarks Jernbanemuseum søger en samlingsmedarbejder til at bistå med ordning af museets samlinger.

Danmarks Jernbanemuseum er beliggende centralt i Odense og er en fremtrædende kulturinstitution med ca. 90.000 gæster årligt og beskæftiger ca. 20 årsværk. Museet har en stor samling af mindre museumsgenstande, der opbevares i et 1.400 m2 stort magasin. En del af museets samling er endnu ikke registreret. Vi søger derfor en projektmedarbejder, som kan medvirke til at skabe overblik over samlingen.

Dine primære opgaver

Din opgave er at hjælpe med at skabe overblik over museumsgenstande, som ikke tidligere har været registeret. Det vil primært foregå ved at udarbejde en basisliste i museets database, hvor genstandene registreres med foto og nogle få oplysninger.

Efterfølgende vil listen danne grundlag for en samlingsgennemgang, hvor museet beslutter hvilke genstande, som skal indgå i samlingen.Når vi i mål med basislisten, vil der være mulighed for, at du kan indgå i dette arbejde i den sidste del af projektansættelsen.

Du vil indgå i et lille team sammen med en-to medarbejdere, hvoraf den ene er projektleder.
Stillingen tilknyttes afdelingen Viden & Samlinger og der refereres til vicedirektør René Schrøder Christensen.

Dine forudsætninger

• Du har erfaring med museumsarbejde, herunder især ordning og registrering af museumsgenstande,
    eller et ønske om en fremtid i museumssektoren
  • Du er systematisk og grundig
  • Du kan arbejde selvstændigt
  • Kendskab til SARA eller anden museums-/arkivdatabase er en fordel, men ikke et krav

Vi tilbyder

• En arbejdsplads, hvor du skal samarbejde med engagerede, gode kollegaer på et højt fagligt niveau
  • Mulighed for at tilegne dig erfaring med at arbejde med museumsgenstande

Løn- og ansættelsesvilkår

Der er tale om en projektansættelse af seks måneders varighed, med start omkring september. Du ansættes efter relevante overenskomstvilkår.
Dit primære arbejdssted vil være Danmarks Jernbanemuseums fjernmagasin i Odense M.

Ansøgning

Send din ansøgning og dit CV vedlagt dine eksamenspapirer til fbk@jernbanemuseet.dk senest den 11-08-2024.Vi modtager kun elektroniske ansøgninger.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 16-08-2024.
Yderligere oplysninger ved henvendelse til museumsinspektør Frederik Birkholt Kolding, tlf. 3028 3369.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund.
Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, etnisk baggrund og religiøst tilhørsforhold til at søge stillingen.

20/07/2024