Tilmeldingen er åben: NEMO’s Europæiske Museumskonference 2024

Frem til 20. oktober er det muligt at tilmelde sig NEMO’s Europæiske Museumskonference “Can we talk? Museums facing polarisation”, som finder sted fra 10.-12. november 2024 i Sibiu, Rumænien.

Konferencen sætter fokus på museernes rolle i nutidens ofte polariserede samfund. Hvilke muligheder har museerne for at fremme konstruktiv dialog og debat? Hvordan navigerer museerne bedst gennem eventuelle politiske kontroverser? Hvordan kan museerne arbejde for at fremme repræsentation og mangfoldighed?

Flere end 200 europæiske museums- og kulturkolleger forventes at deltage i konferencen, der blandt andet byder på spændende oplæg, workshops, rundvisninger og rig mulighed for at netværke med europæiske kolleger.

Se hele programmet her.

Tilmeld dig konferencen her.

02/07/2024