KØN afholder workshop om bæredygtig udstillingspraksis

KØN – Gender Museum Denmark afholder workshop om bæredygtig udstillingspraksis den 19. oktober 2024 kl. 11-16.

Workshoppen tager udgangspunkt i museets aktuelle særudstilling ‘How Dare You – køn, kamp og klimakrise’, som var og er et radikalt eksperiment udi bæredygtig udstillingspraksis. Alle beslutninger i processen var informeret af ønsket om at skabe udstillingen så lidt CO2-belastende som muligt, og dette indebar en række kompromiser, kreative løsninger – og nye muligheder.

På workshoppen vil der være mulighed for sammen at undersøge og udforske, hvordan ambitionen om bæredygtighed både udfordrer og inspirerer, og deltagerne vil få mulighed for at arbejde med og få sparring på konkrete udstillingsprojekter.

Praktisk information

Pris inkl. frokost, kaffe og kage: 500 kr.

Tilmelding: ksh@konmuseum.dk senest den 14.10.2024.

Workshoppen afholdes på KØN – Gender Museum Denmark, Domkirkepladsen 5, 8000 Aarhus C.

Læs mere om workshoppen på konmuseum.dk.

19/06/2024